[English] (by k-millio & Skunkie)
WindowsBlinds has recently been updated to version 5, this new release added many improvements that include transparency and animated progress bars. These additions make it easier to create a Vista look on WIndows XP.
Stardock has also released a brand new version of SkinStudio which allows you to create WindowBlinds 5 compatible skins (and much more).

There are (as usual with SkinStudio) 3 versions of this software : "Free" (with basic options), "Enhanced" (it costs 20$, but there's more options), and finally, there's the "Pro" version (if you want all the options, you'll have to buy this version for 30$).
You cannot download it in our Gallery because you have to pay to access to all the software's functionalities. I know that Stardock needs money to live, but selling softwares which allow to create skins is maybe a bit too much. Without skin creators their theme software wouldn't be so attractive (of course, I'm talking about WindowBlinds 5 and Vista skins)!
SkinStudio (details + download link)
[Français]
WindowBlinds est récemment passé en version 5. Cette version est une évolution majeure du logiciel puisqu'elle apporte de nombreuses améliorations : gestion de la transparence, barre de progression animée... Bref, de quoi rendre votre XP plus proche de Vista !
Et bien sachez que Stardock a publié la nouvelle version du logiciel SkinStudio qui permet (entre autre) de faire des skins pour WindowBlinds.

Ce logiciel est toujours distribué en 3 versions : "gratuite" (avec les options de base), "avancée" (vendu 20$ mais avec plus d'options) et enfin "pro" (vendu avec toutes les options, mais il faudra débourser 30$)
Il n'est pas en téléchargement dans notre galerie puisqu'il faut l'acheter pour bénéficier de toutes les options. Je conçois que Stardock a besoin d'argent pour vivre, mais de la à vendre les logiciels qui permettent de créer des skins, je trouve cela discutable. Car sans les créateurs de skins, leurs logiciels d'application de skins seraient beaucoup moins intéressants (je parle notamment de WindowBlinds 5 et des skins Vista) !
Lire la news sur le site
SkinStudio (info + téléchargement)